Ziggo Webmail

Via deze link kom je bij het inlogscherm voor jouw Ziggo Webmail: https://mail.ziggo.nl/appsuite/

Ziggo is in 2008 ontstaan door het samengaan van providers Essent Kabelcom, Casema en Multikabel. In 2014 werd het bedrijf overgenomen door Liberty Global/UPC en ging verder onder de naam Ziggo. In 2016 werd gefuseerd met Vodafone Nederland. Ziggo webmail is één van de vele produkten die dit bedrijf aanbiedt.

Wat is Ziggo webmail?

Webmail van Ziggo is het online bekijken en versturen van je e-mail zonder dat je daarvoor een software programma als Pegasus, Mozilla Thunderbird of Microsoft Outlook hoeft te installeren. Je kunt dit doen op iedere computer, tablet, laptop of mobiel waar dan ook ter wereld, zolang je maar een internetverbinding hebt. Ook maakt het gebruikte besturingssysteem (Windows, IOS, Linux of Android) daarbij niets uit. Ideaal als je op vakantie of onderweg bent.

Hoe kun je inloggen op Ziggo webmail?

Klik op deze link of kijk voor meer informatie op deze Ziggo website hoe je kunt inloggen op Ziggo mail.
Op het inlogscherm vul je je e-mailadres en wachtwoord in en drukt dan op “Aanmelden”. Je bent nu ingelogd op Ziggo mail.

Wat kan ik allemaal doen met Ziggo webmail?

Na het inloggen zie je linksboven in het scherm een aantal mogelijkheden die Ziggo webmail je biedt. Je kunt uiteraard bij je e-mailadressen, maar je kunt ook een Agenda bijhouden, Takenlijst aanmaken en bestanden delen via je Ziggo Drive. Wat je allemaal kunt doen:

  • E-mail: Lezen en versturen van e-mails
  • Adresboek: Contactpersonen toevoegen/verwijderen en
  • Agenda: Bijhouden van je Agenda
  • Taken: Bijhouden van taken
  • Drive: Delen van bestanden

Waar wijzig ik de instellingen in Ziggo webmail?

Nadat je bent ingelogd zie je rechtsboven in beeld een Tandwieltje (links naast het Ziggo logo), druk hierop en vervolgens klapt er een menu naar beneden. Onder Instellingen kun je je instellingen aanpassen. Enkele mogelijkheden zijn:

  • E-mail instellingen
  • Afwezigheidsmelding
  • Bijhouden geblokkeerde afzenders
  • E-mail en sociale accounts (Google, Yahoo, Twitter)
  • Alle e-mails automatisch doorsturen naar 1 e-mailadres
  • Agenda instellingen

Verder kun je onder Instellingen (Tandwieltje) nog het volgende vinden:

  • Mijn contactgegevens
  • Hulp
  • Aan de slag
  • Rondleiding door deze app: handig hulpmiddel dat tijdens je overal hulp biedt
  • Over Ziggo webmail
  • Uitloggen

Hoe log je in op Mijn Ziggo?

Via Mijn Ziggo kun je je facturen, verbruik, je afgenomen producten en instellingen bekijken en wijzigen. Inloggen op Mijn Ziggo doe je als volgt:
Klik op de Mijn Ziggo link link of surf naar https://www.ziggo.nl/login.login/?target=selfcare. Daar log je in met het door jezelf aangemaakte gebruikersnaam en wachtwoord.
Mocht je voor de eerste keer inloggen op Mijn Ziggo, dan kun je je via deze link registreren en je gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

Waar vind in mijn e-mailinstellingen?

Nadat je bent ingelogd op Mijn Ziggo, kun je waarschijnlijk je e-mailinstellingen niet vinden, daar lopen heel veel gebruikers tegen aan… Druk daarom op deze link of loop de volgende stappen door:

  • Druk op Gegevens en scroll helemaal naar beneden.
  • Onder “Veel gestelde vragen” staat de vraag: “Waar wijzig ik mijn e-mailinstellingen?”
  • Druk op deze vraag en dan verschijnt de link met E-mail beheren.

Waar maak ik een nieuwe e-mailadres aan?

Nadat je bent ingelogd op Mijn Ziggo, ga je naar E-mail beheren (zie hierboven hoe je dat moet doen). Er verschijnt een pagina met daarop: 6 hoofd e-mailaccounts met ieders 5 aliassen (sub e-mailaccounts). Hier kun je dus tot 30 e-mailadressen aanmaken.

Ik ben mijn wachtwoord van Ziggo mail vergeten

Je kunt onder e-mailinstellingen (zie hierboven waar je die kunt vinden) al je e-mailadressen vinden en daar kun je ook je wachtwoord van je e-mailaccount wijzigen.

E-mail aanmaken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *