Elke hogeschool heeft zijn eigen webmail-omgeving. Binnen deze omgeving kunnen medewerkers, docenten en studenten inloggen in een beveiligde omgeving. Op deze pagina vind je links naar het inlogscherm van de webmail van jouw hogeschool en informatie over hoe je een (nieuw) account kan aanmaken, gebruikersnaam en wachtwoord kan veranderen en instellingen kunt wijzigen.
Inloggen op webmail hogescholen
Het inloggen op de webmail van een hogeschool gaat in principe hetzelfde als bij online mailprogramma’s als Outlook.com en Gmail. Je logt in met een e-mailadres en wachtwoord en komt vervolgens in een postvak in map. Vanuit deze omgeving kan je mails lezen, beantwoorden en doorsturen naar je contacten.
Bij de meeste hogescholen zijn de e-mailadressen van je hogeschool webmail gekoppeld aan een studentennummer of code. Deze gegevens kun je indien je deze kwijt bent opvragen via de desbetreffende hogeschool.
Hieronder volgt een overzicht van alle webmail adressen van de Nederlandse universiteiten.
Hogeschool | Inlog url webmail |
Avans Hogeschool | Avans webmail |
Hogeschool van Amsterdam | HvA webmail |
Hogeschool Utrecht | Hogeschool Utrecht webmail |
Hogeschool Fontys | Fontys webmail |
InHolland Hogeschool | InHolland webmail |
Saxion | Saxion webmail |
Windesheim Hogeschool | Windesheim webmail |
Tips voor het gebruik van webmail op jouw hogeschool
Zorg er altijd voor dat je privé en school gescheiden houdt. Als je tussentijds stopt met je opleiding of je diploma hebt behaald, vervalt het e-mailadres van je studietijd. Alle mailwisseling gaat dan verloren. Zorg er dan ook voor dat alle belangrijke mailadressen en gegevens ergens staan opgeslagen.
Dit artikel is geweldig, ik ga het delen op Facebook 🙂