Waarom zou je er voor kiezen om je website te laten vertalen?

Websitevertaling is essentieel geworden voor het succes van een bedrijf in onze geglobaliseerde economie. Als je een internationaal publiek wilt bereiken, moet je je website vertalen in de talen van het doelpubliek. Vertaling kost misschien wat geld, maar de voordelen op de lange termijn zullen je doen wensen dat je het eerder had gedaan.

Nu volgen twee belangrijke redenen om te kiezen voor een professionele vertaling naar een of meerdere andere talen.

1. Meer talen = meer klanten

Dit is erg belangrijk om je te realiseren. Het internet is echt een wereldwijd fenomeen. Als je een bedrijf in Nederland bent, moet je er rekening houden met het feit dat een overweldigende grote groep van de internetgebruikers zich buiten ons taalgebied bevindt. De meesten van hen spreken geen Nederlanders.

2. Je bent gemakkelijker te vinden wanneer je jouw website vertaalt

Als je al hebt geïnvesteerd in digitale marketinginspanningen zoals SEO, weet je dat het heel belangrijk is om jouw website gemakkelijk te vinden via zoekmachines. Overweeg eens hoeveel zoekopdrachten op het web worden uitgevoerd in andere talen dan die van jezelf! Het is een stuk eenvoudiger om hoog te scoren in die zoekresultaten wanneer jouw site een taalversie voor Google heeft om te indexeren. Als je resultaten in de moedertaal serveert, is er een absolute noodzaak om de inhoud te vertalen.

Overtuigd van het vertalen van websites? Kies dan voor een professionele vertaler.