Klaviyo voor e-mailmarketing

Ken je dat? Je verzamelt al maanden, misschien al jaren e-mailadressen voor je nieuwsbrief, maar je hebt er geen. Een nieuwsbrief is dan ook wel wat ouderwets en daarom gaan we in dit artikel in op Klaviyo. Klaviyo is een e-mailmarketingtool die uitstekend geschikt is voor e-commerce. Dus lees snel verder.

 

E-mailmarketing

Als webshop verzamel je allerlei klantdata en met name e-mailadressen. Een klant is goed, maar als deze terugkeert dan is dat natuurlijk beter. Met e-mails kun je herhaalaankopen stimuleren, acties onder de aandacht brengen en reviews vragen. Kortom, e-mail kan een lucratief marketingidee zijn.

Wat heb je nodig om te beginnen?

We kunnen het simpel presenteren wat je nodig hebt om te beginnen met e-mailmarketing:

  • E-mailadressen van klanten (mailinglijst)
  • E-mailmarketing tool
  • Enthousiasme en goede ideeën

 

Klaviyo als tool voor e-mailmarketing

Klaviyo is een ontzettend handige tool voor gepersonaliseerde én geautomatiseerde e-mailmarketing. Klinkt ingewikkeld? Dat is het niet. Klaviyo heeft een koppeling met jouw webshop en haalt belangrijke data op. Wat jij moet doen, is slechts in Klaviyo de e-mails instellen die je wilt verzenden. Natuurlijk, lay-out en inhoud komen daar ook bij kijken. Maar als je eenmaal een goede opzet hebt, dan doet Klaviyo de rest.

Gepersonaliseerd

Je vraagt je misschien af hoe Klaviyo gepersonaliseerde e-mails kan sturen. Klaviyo kijkt naar klanten en wat zij wel of juist niet doen op de site. Laten ze hun winkelwagen bijvoorbeeld vol achter? Is een klant iemand die veel herhaalaankopen doet? Zo zijn er eigenlijk verschillende events die getrackt worden en waarop je kunt aansturen voor diverse e-mails.

Is Mailchimp niet meer van deze tijd?

Wie in de e-commerce zit, kent natuurlijk Mailchimp wel. Een e-mailtool die al lang bestaat en veel gebruikt wordt. Maar nu Klaviyo op de markt is gekomen, kun je je afvragen of Mailchimp nog wel van deze tijd is. In het geval van Klaviyo vs. Mailchimp gaat de voorkeur toch uit naar Klaviyo. Deze tool biedt veel meer mogelijkheden omtrent segmentatie en gepersonaliseerde e-mails. Afhankelijk van je doelstelling kun je nog voor Mailchimp kiezen, maar bedenk dat Klaviyo meer te bieden heeft.